Bm besök!

Igår var jag hos barnmorskan, en ny ännu en gång. Har nog inte haft samma BM mer än två ggr. Dåligt nyköping!!

Hur som helst,

Blodtryck: 120/60
SF mått: 29 cm , bebis följer kurvan, något åt den övre kurvan, Men fullt normalt.
Socker värdet var bra!
Järnet är dock samma än: 106.

VIKT: MINUS ETT KILO!

Denna barnmorska tog även upp hur jag funderat med amning och medicinering.
För tillfället medicernas jag inte, vilket funkat. De är ingen dans på rosor, men de funkar... Jag har börjat vänja mej.
Jag sa att jag eventuellt kommer försöka amma, men kommer avbryta den om de är så att jag själv känner mig obekväm och dålig i det.

Mår jag bra, mår bebis bra menade BM på, och därför ska jag EJ amma om jag mår dåligt, utan i stället kunna medicinera och ge älskade bebbo ersättning.

Skönt iafl att dom hade förståelse där, tycker annars de är så amnings besatt när de gäller MVC / BVC.


Postat av: Anonym

2011-08-04 @ 19:28:41
Postat av: Jennica - 18 år och gravid

äter du järntabletter? :)

2011-08-04 @ 21:48:41
URL: http://jennica.spotlife.se
Postat av: Jennica - 18 år och gravid

sv: haha men blodpudding är ju gott! mitt järnvärde låg nere på 108 för fyra veckor sedan. Nu äter jag två olika järntabletter, mycket fisk, blodpudding, skinka, leverpastej (vet att man inte ska äta lever men leverpastej är tydligen ok) osv. så jag har lyckats få upp det till 115!

2011-08-04 @ 22:03:41
URL: http://jennica.spotlife.se
Postat av: Yoanna

Hej! Bättre sent än aldrig, ville bara tacka för kommentaren du skrev på min blogg, den gjorde mig jätteglad faktiskt. Hoppas allt är bra med dig och att din sommar är underbar. KRAM och lycka till med liten i magen!!

2011-08-05 @ 12:07:20
URL: http://www.yoannas.com

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!